Ko‘rinish:

Shrift o‘lchami:

XABARNOMA (Yevroprotokol)

Kalendarda - kuz, va bu yomon ob-havo degani!

news_in

28.10.2021

Kuz taqvimga kiritilgan, bu haydovchilar, ayniqsa, rulda birinchi kuzni o'tkazadigan yangi boshlanuvchilar uchun qiyin vaqtni anglatadi. Axir, ho'l sovuq yo'lda mashina avvalgidek itoatkor emas. Mutaxassislarimiz xavfli baxtsiz hodisalardan qochishingizga yordam beradigan yomon ob-havoda haydash bo'yicha oltin maslahatlar bilan o'rtoqlashadi.

1. Sirpanayotganda rulni aylantirmang

Shubhasiz, haydovchilik maktabida hammaga skid paytida rulni skidka tomon burish kerakligini o'rgatishgan. Biroq, bu qoida faqat muzda qo'llaniladi, lekin loy va ho'l asfalt sharoitida, ushlash normal holatga qaytishi bilan (bu muzdagiga qaraganda ikki baravar tez sodir bo'ladi), mashina yanada keskin uchib ketadi.

Nima qilish kerak: Agar mashina siljib ketsa, gaz pedalini sekin qo'yib yuboring va rulni bir tekisda ushlab turing yoki skidning teskari yo'nalishida bir oz buriling. Favqulodda tormozlashni qo'llamang - bu vaziyatni yanada kuchaytiradi.

2. Ko'lmakdan keyin tormozlarni quriting

Ko'lmakka, ayniqsa chuqurga, soatiga 10-20 km dan yuqori tezlikda kirganda, suv tormoz prokladkalari va disklariga tushadi. Natijada, tormoz samaradorligi taxminan 20% ga kamayadi, bu favqulodda tormozlash zarurati tug'ilsa, o'limga olib kelishi mumkin.

Nima qilish kerak: Yana, agar ko'lmakni chetlab o'tishning iloji bo'lmasa, u orqali haydab o'tgandan so'ng, tormozlarni quritish kerak. Shunday qilib, tezlikni ko'tarmasdan, tormoz pedalini 2-3 marta engil va vaqti-vaqti bilan bosing - disklar va tormoz prokladkalari bunday manipulyatsiyalardan qiziydi, suvni bug'lanadi va tezda quriydi.

3. Yomg'irda eng o'ng tomonga yuring

Ko'chada yomg'ir to'sqinlik qilmaydi, lekin qalin suv devori haydash yoki kelayotgan mashina bilan o'tmaslik ehtimolini oshiradi.
Tomchilar optik effekt hosil qiladi, bunda masofa aslidagidan ikki baravar uzoqroq ko'rinadi.

Nima qilish kerak: Yomg'irda haydashda, kuchliroq, o'ng bo'lakka yopishib oling va quvib o'tish va oldinga o'tishdan qochishga harakat qiling.

4. Barglarda - oyoq uchida

Yiqilgan barglar muzdan ham ko'proq xavf tug'diradi. Kuzgi gilamga chiqish, mashina boshqaruvini yo'qotish nokni otish kabi oson va uni qaytarib olish nihoyatda qiyin. Bu ho'l barglar, ho'l asfalt va ular orasidagi sirpanchiq axloqsizlik va yog'lar bilan bog'liq bo'lib, bu tortishish kuchini keskin kamaytiradi (chunki g'ildiraklar yo'lga to'g'ridan-to'g'ri tegmaydi) va tormoz masofasini oshiradi.

Nima qilish kerak: Oldingizda bargli yo'lni ko'rsangiz, tashqarida yomg'ir yoki tuman bo'lmasa ham, to'satdan manevrlarsiz (tormozlash, burilish, tezlash) va pastroq vitesda harakatlaning. Shuningdek, bunday sharoitlarda rulni ikki qo'lingiz bilan ushlang - kuchli o'zaro shamol bo'lgan joylarda bo'lgani kabi.

5. Ko'lmak oldidan tozalagichlarni yoqing

Ko'lmaklar, ayniqsa kattalar, nafaqat kutilmagan hodisalar uchun xavflidir (shisha, mix, chuqur teshik va boshqalar pastki qismida yashirinishi mumkin). Yo'lning ko'rinishini vaqtincha yo'qotish xavfi tufayli ular atrofida aylanib o'tishga arziydi - g'ildiraklar ostidagi iflos suv to'lqini old oynani bosib ketishi va bo'yalishi mumkin, bu esa bir zumda yo'l harakati holati ustidan nazoratni yo'qotishiga olib keladi. . Natijada, bu to'satdan paydo bo'lgan piyoda, velosipedchi yoki o'tib ketayotgan avtomobil bilan to'qnashuvga olib kelishi mumkin.

Nima qilish kerak: Agar oldingizda katta ko'lmak bo'lsa, uni aylanib o'tishning iloji yo'q bo'lsa, tozalagichlarni oldindan yoqing va tezlikni asta-sekin minimal darajaga tushiring (mashinani bosib o'tganingiz ma'qul. taxminan 10 km / soat tezlikda bunday uchastkalar).

6. Birinchi kilometrda shinalarni qizdiring

Ertalabdan sovuq havo boshlanadi. Past harorat tufayli yo'lda silliq qatlam hosil bo'ladi, bu esa ba'zida tormoz masofasini oshiradi va avtomobil boshqaruvini yo'qotish xavfini oshiradi. Bundan tashqari, tunni ko'chada yoki sovuq garajda o'tkazgan avtomobilning shinalari qotib qolgan, shuning uchun ularning yo'lda tutilishi yanada yomonlashadi.

Nima qilish kerak: Avtomobilni itoatkor qilish va tortishish qobiliyatini oshirish uchun shinalarni qizdiring. Shunday qilib, birinchi km uchun 30-40 km / soat tezlikda harakatlaning, "ilonda" (bo'sh yo'lda) yoki bo'laklarni o'zgartirishga harakat qiling. Keyin keyingi kilometrni soatiga 60-70 km ga tezlashtiring va to'g'ri chiziqda harakat qilmang.

7. Burchakdan past tezlikda kiring

Yo'lning egri chizig'ida (silliq burilish, yo'l o'tkazgich, yo'l o'tkazgich va boshqalar kabi) ko'plab haydovchilar tezlikni pasaytirmaslikka odatlangan. Quruq yo'lda o'rtacha tezlikda bu xavfsizdir, ammo ho'l yulkalarda bu to'xtash joyiga, ariqga va hokazolarga sirpanib tushishi mumkin, chunki yo'l tutilishi zaif va mashina shunchaki o'z traektoriyasida qolmaydi.

Nima qilish kerak: Manevr qilishdan oldin sekin sekinlashtiring, pastroq vitesga o'ting va burilishga kirgandan so'ng rulni tekislashda gaz pedalini sekin bosing.

8. Qalin tumanda favqulodda chiroqlarni yoqing

Qattiq tuman paytida ko'rish 50-100 m gacha cheklanishi mumkin, shuning uchun hatto shaharda tuman chiroqlarini yoki past nurlarni yoqish kerak. Biroq, shu bilan birga, siz juda ehtiyot bo'lishingiz kerak - zich suv bug'lari bo'lgan faralarning oq nuri "yo'qoladi" va faqat yaqin masofada sezilarli bo'ladi, bu esa baxtsiz hodisalar xavfini oshiradi (oxir-oqibat bu bo'lmaydi). ho'l yo'lda tezlikni tez pasaytirish uchun ish).

Nima qilish kerak: Tumanda ko'rish cheklangan sharoitlarda, ayniqsa ertalab yoki kechqurun, haydash yoki to'xtash vaqtida favqulodda chiroqlarni yoqing - to'q sariq chiroq, hatto bunday sharoitlarda ham tarqalmaydi va yonmaydi. uzoq masofalarni bosib o'tish.

Yo'lda elementlarga duch keldingizmi?